mangamangamangamangamangamanga



En gammal gammal passion jag återfunnit här i tokyo är självklart...mangan..Jag tycker det är så otroligt fascinerande hur hela detta fenomen finns överallt, vart du än går i tokyo. Män på 50+ man ser på tunnelbanan sitter och läser serietidningar som om det var en näringslivs tidning. Unga affärsmän läser hentaimanga(porr) på tåget och låtsas som ingenting. 5-åriga småbarn spelar avancerade playstationspel gjorda för +10 åringar utan några som helst problem osv. osv....Jag får alltid ett leende på läpparna när jag ser sånna figurer, det är som om att du aldrig någsin växer upp i Japan. Att alla har tagit pippis jagvillaldrigblivastyv(stor) piller och är barn förevigt...Det är fint tycker jag.

Jag har iallafall börjar rita manga igen..när man åker den där oändligt långa tågresan eller på lektionen när man inte fattar någonting, eller i sängen när man inte orkar plugga..jag vet inte riktigt om jag vågar lägga upp något jag ritat här..det känns lite nördigt och pinsamt..fast det är ju precis vad jag är annars.nördig och pinsam så jag bjuder väl på det...men ni får inte visa för någon got it? hehe

  piiinigt


P.S Jag var förövrigt med om min första jordbävning i fredags. Jag låg i sängen och hade precis vaknat och kände att sängen rörde på sig pyttelite.. Jag trodde först att jag hade spasmer i kroppen och att det var jag som låg och skakade själv, men det visade sig vara en liten jordbävning kom vi fram till sen, för de andra hade också känt den. Spännande. D.S

P.S.2 Grattis på födelsedagen mormor och åke också!!!! pusspuss D.S 2

Kommentarer
Postat av: joe

men mica du kan ju rita!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback