Hardships, friendships and all those ships..

Hej.....
Det var varit en mörk tid i detta ljusa väder denna sista månad som jag nu har kvar i Tokyo. Det är tre saker som gjort mig chotto sabishi (lite ledsen och ensam).

Sak 1.
Helena lämnade mig idag och åkte till London för att gå en dresseringskurs på St Martin (hur duktig är hon inte?). Jag avundar henne i allt hon gör, en av de mest genuina och sympatiska människor jag någonsin träffat. Även om vi bara bott tillsammans i 2 månader och hon bara varit borta i 12h så saknar jag henne jättemycket med sin eviga optimism och goda vegetariska mat hon lagat åt mig varje dag. Fina fina helena hon förtjänar det bästa som finns där ute.
Sak 2.
Jag har försökt att undvika faktumet att jag åker hem om 14 dagar. Det känns ofattbart hur snabbt tiden har gått. De 4 snabbaste månaderna i mitt liv. Jag har aldrig känt mig så hemma och samtidigt så missanpassad på någon annan plats jag besökt. Det är något så speciellt och vackert med detta land som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Jag är långt ifrån klar med denna stad och dess unika saker som finns här.
Sak 3.
Jag vet att jag alltid varit en väldigt förvirrad och naiv människa när det kommer till pengar och ansvar. Något som jag intalat mig om och om igen att jag ska lära mig av mina tidigare misstag. Jag underskattade värdet av pengar innan jag åkte hit. Att bo i en dyr lägenhet och ta hand om sig själv i en stor och dyr stad som denna utan samtidig inkomst tycker jag inte jag förberedde mig tillräckligt. Att jag sedan låtit det gå ut över min familj ber jag hemskt mycket om ursäkt. Utav denna erfarenhet så har jag blivit otroligt sugen på att börja jobba massa och tjäna pengar igen, jag saknar den härliga känslan av 25:e dagens lyckan varje månad.



Sådär ja...jag behövde bara skriva av mig allt för att kunna släppa loss och njuta av mina två sista veckor på denna underbara plats utan att ha detta bultandes i mitt hjärta, förlåt om det blev lite deprimerande, men sådana humörsvängar har jag.
På fredag är det avslutning och sommarfest. Sedan åker jag till Kamakura och bor hos en kompis vid stranden i några dagar, sen min sayonara fest och sista dagen gå på SummerSonic i Chiba.


en sång om hopp lämnar jag er med :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du hittat Kanye West solglasögonen i rött/vitt? pusss / sis

2008-07-30 @ 21:18:36
Postat av: Anonym

lollo dom kostar typ 140 kr vill du verkligen ha dem? lite dyra...

Postat av: lloooolllllo

JAAAAAAA I VITT :D jag ger dig pengar senare + 140 är inte så dyrt va?

2008-08-01 @ 02:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback