drömmar om sommaren

När man är i en storstad som denna. Där den fuktiga luften är fylld med avgas och smuts, så kan man inte hjälpa att längta lite till den svenska sommaren med gröna skogar och varma sjöar.

Ljus,
genom en spegel,
lyser månen i augusti.
Liksom vindar lyfter segel
blåser vinden ljumt i själen.
Du är drömmen -  att jaga,
dina läppar, dina ögon
Du är vacker som en saga,
men i min verklighet
Blåser grenarna i träden -
låser in mig från kylan i fönstret
och drömmer så i natten,
om sommaren.

Du är bäckens vatten klara,
du är skogen, du är heden.
Och blåser sanden in i ditt öra
ibland buskarna på stranden
skall jag hjälpa dig att höra
och få dig att förstå;
Håll om livet, håll om kärleken
Håll om drömmen som vakar därinne
Så drömmer vi i natten,

om sommaren.....


Fast jag har mina fina skyskrapor med shopping och resturanger så jag klagar inte =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback